Zasilacz do jurty

Forum słoneczna fotowoltaiczna PV i wytwarzanie energii elektrycznej z energii słonecznej promieniowania bezpośredniego.
Elledé
Uczę się econologic
Uczę się econologic
Wiadomości: 22
Rejestracja: 24/02/14, 08:22

Zasilacz do jurty




przez Elledé » 26/02/14, 12:30

Witam, jestem zupełnie nowy w budownictwie i skonsultuj się z Tobą forum na jakiś czas.
Przygotowuję się do zamieszkania w aktualnie budowanej jurcie i zastanawiam się nad prądem.
Mam możliwość poprowadzenia linii z "najbliższego" domu ale kosztem długiego (?) rowu.
Z tego i innych powodów przyglądam się energii słonecznej, czy są jakieś opinie na temat tego typu instalacji? Jeszcze nie wiem jak wstawić link...:
http://www.enernat.net/enernat/detail_kits.php?id=5&PHPSESSID=0d8a09ecfec2568b617e1ba1a2348209
Z góry dziękuję za nadchodzące odpowiedzi!
0 x
dede2002
Wielki Econologue
Wielki Econologue
Wiadomości: 1111
Rejestracja: 10/10/13, 16:30
Lokalizacja: Genewa wsi
x 189




przez dede2002 » 26/02/14, 13:40

Witam,

Wszystko zależy od urządzeń jakie planujesz obsługiwać, falownik o mocy 300W może mieć trudności np. z uruchomieniem lodówki.

W przeciwnym razie szkoda byłoby używać falownika do oświetlenia lamp, diody LED 12V działają bardzo dobrze.

A+
0 x
Elledé
Uczę się econologic
Uczę się econologic
Wiadomości: 22
Rejestracja: 24/02/14, 08:22




przez Elledé » 26/02/14, 13:47

Dziękuję dede2002. Faktycznie nic nie określiłem, błąd! Myślę, że znajdzie się tam lodówka, telewizor (na pewno 4 godziny dziennie), lampy LED, radio, laptop, hydrofor.
Znalazłem informacje, które podkreślają potrzebę stosowania akumulatorów, aby mieć rezerwę w mniej słonecznych porach roku, a inwestycja byłaby wtedy bardzo ciężka.
Jaka jest twoja opinia

Bardzo dziękuję :-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue ekspertem
Econologue ekspertem
Wiadomości: 1910
Rejestracja: 04/10/10, 11:37
x 88




przez Gaston » 26/02/14, 14:28