Maska przeciwsłoneczna i dioda na panelu fotowoltaicznym?

Forum słoneczna fotowoltaiczna PV i wytwarzanie energii elektrycznej z energii słonecznej promieniowania bezpośredniego.
kary85
Uczę się econologic
Uczę się econologic
Wiadomości: 15
Rejestracja: 05/02/10, 15:48
Lokalizacja: Vendée

Maska przeciwsłoneczna i dioda na panelu fotowoltaicznym?




przez kary85 » 19/03/10, 09:25

Cześć cześć,

Studiuję panele fotowoltaiczne i chciałbym poznać reakcję diod bocznikujących, które są bezpośrednio w panelu.

Chcę zrobić test, aby zobaczyć, jak moc reaguje w zależności od powierzchni objętej cieniem (na przykład, jeśli są 3 diody obejściowe, jeśli ukryję jedną, zostanie mi 2/3 mocy szczytowej?).

Do moich testów mam konwerter i kartę akwizycji instrumentów texas zaprogramowaną za pomocą labview.

W rzeczywistości nie jestem pewien mojego zespołu do przeprowadzenia testów, więc apeluję do was, abyście wiedzieli, jak byście to zrobili.

Merci d'Avance
::
0 x
Christophe
moderator
moderator
Wiadomości: 79460
Rejestracja: 10/02/03, 14:06
Lokalizacja: planeta Serre
x 11097




przez Christophe » 19/03/10, 09:47

Dobre pytanie.

Myślę, że 1 dioda = 1 ciąg, więc odpowiedź brzmi tak, ale nigdy nie słyszałem o panelu z więcej niż jedną diodą ...

W rzeczywistości zależy to od liczby „ciągów wewnętrznych”, a więc od wewnętrznej architektury każdego panelu.

Z drugiej strony nie wiem, jak panele są wewnętrznie okablowane, musi się różnić dla każdego panelu.
0 x
kary85
Uczę się econologic
Uczę się econologic
Wiadomości: 15
Rejestracja: 05/02/10, 15:48
Lokalizacja: Vendée




przez kary85 » 19/03/10, 10:28

no podobno na jakimś panelu jest aż 6 diod więc dlatego zadaję te pytania.
0 x
„Nic nie jest stracone, nic nie jest tworzone, wszystko jest przekształcane” (gdybyśmy wcześniej wzięli pod uwagę ten cytat, nie byłoby nas dzisiaj!)
Avatar de l'utilisateur
słoń
Econologue ekspertem
Econologue ekspertem
Wiadomości: 6646
Rejestracja: 28/07/06, 21:25