Czas schnięcia drewna?

Przedstaw swoje projekty DIY, nowe pomysły techniczne, innowacje do przetestowania lub prace związane z samodzielną konstrukcją. Ponieważ zrobienie tego samodzielnie jest często bardziej ekonomiczne i może być bardziej wydajne.
Rasputin56
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 2
Rejestracja: 23/08/11, 15:28

Czas schnięcia drewna?




przez Rasputin56 » 24/08/11, 11:39

Bonjour à tous,
Przede wszystkim pozwól, że się przedstawię, ponieważ jestem nowy w twoim (bogatym) forum. Jak wskazano po lewej stronie, mój pseudonim to raspoutine56, pracuję w sektorze stowarzyszeniowym i właśnie kupiłem mały dom (ruinę?) w lasach środkowej Bretanii.
Problem, który mnie tu dzisiaj sprowadził, jest następujący: chcę zrobić przedłużenie mojego domu z drewna (belki)/słomy. Mam na swojej ziemi sporo drewna, a w szczególności dąb, kasztan i tuję (odpowiednik czerwonego cedru, ale francuski... eee... bretoński).
Myślałem o wycięciu cedrów i sprowadzeniu mobilnego tartaku, aby wykorzystać drewno na podłogę do łazienek i tarasów.
Myślałem też o użyciu dębu lub kasztana jako drewna do mojej ramy. z drugiej strony nie znam czasu schnięcia potrzebnego, aby móc budować bez nadmiernego skurczu lub skręcenia. Masz pomysł ?
Dziękuję wszystkim i życzę długiego życia Econologie!!!
: Lol: : Lol:

Edytuj odpowiedź według modo: tutaj elementy odpowiedzi Ogrzewanie izolacja / suszenie du Bois-de ogrzewanie bilansu higroskopijny-t10065.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue dobre!
Éconologue dobre!
Wiadomości: 383
Rejestracja: 04/08/08, 00:48
Lokalizacja: Liege
x 1




przez swift2540 » 24/08/11, 13:15

Cześć i witaj!
Nie jestem specjalistą od drewna, ale stary cieśla powiedział mi, że drewno schnie średnio na 1 cm grubości rocznie (2 cm w przypadku jodły).
==>Deska dębowa/bukowa o grubości 2 cm schnie w ciągu 1 roku (1 cm z każdej strony). : Chichot: )
==> 6 cm belka jodłowa wysycha przez 1,5 roku ...