Czy możliwe jest częściowe zasilanie pompy poprzez odzyskiwanie wytworzonej energii hydraulicznej?

Odnawialne źródła energii, za wyjątkiem energii słonecznej lub termicznej (zobforums dedykowane poniżej): turbiny wiatrowe, energie morskie, energetyka hydrauliczna i wodna, biomasa, biogaz, głęboka energia geotermalna itp.
nico7s
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 2
Rejestracja: 22/10/23, 19:17

Czy możliwe jest częściowe zasilanie pompy poprzez odzyskiwanie wytworzonej energii hydraulicznej?




przez nico7s » 22/10/23, 19:42

Bonjour à tous,

Mam pomysł, który nie daje mi spokoju od jakiegoś czasu i niezależnie od tego, jak bardzo się przyglądam, nie widzę, czy (ekonomicznie) jest to dobry, czy zły pomysł. Nie jestem inżynierem... co najwyżej trochę wiedzy na temat elektryczności i majsterkowania, więc zanim będę marnować pieniądze na system, który nie będzie działać, próbuję znaleźć poradę :)

Czy byłoby możliwe (częściowe) zasilenie pompy pracującej w obiegu zamkniętym (filtracja) poprzez umieszczenie w jej sieci wodnej turbiny wylotowej?

Celem byłoby pokrycie jak największej ilości energii elektrycznej, oto dostępne mi parametry:
- wydajność pompy 15m3/h (tj. 4,17l/s)
- średnica rury: wlot i wylot 50mm
- zużycie pompy około 1 kWh
- praca około 10 do 12 godzin dziennie

Na chwilę obecną myślałem o umieszczeniu dwóch wejść prądowych (EDF i hydroelektryce) jako wejść do falownika z akumulatorem i podłączeniu do niego pompy. Za pomocą przekaźnika lub układu przełączników odetnę EDF, przełączę na falownik akumulatorowy, uruchomię pompę i ponownie zasilę falownik energią wytwarzaną przez turbinę.

Czy sądzisz, że jest to wykonalne? za rozsądną cenę?

Z góry dziękuję każdemu, kto poświęci czas, aby mi odpowiedzieć, a przede wszystkim przepraszam, jeśli technicznie rzecz biorąc, wydaje ci się to naciągane...
0 x
Ahmed
Econologue ekspertem
Econologue ekspertem
Wiadomości: 12309
Rejestracja: 25/02/08, 18:54
Lokalizacja: Burgundia
x 2970