anty diodowe wymagany zwrot małej instalacji pv?

Forum słoneczna fotowoltaiczna PV i wytwarzanie energii elektrycznej z energii słonecznej promieniowania bezpośredniego.
Dune38
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 2
Rejestracja: 15/04/16, 09:46

anty diodowe wymagany zwrot małej instalacji pv?




przez Dune38 » 15/04/16, 13:32

Salut!

Dobra, zaczynam. Odzyskałem małe panele demonstracyjne, które chcę zamontować równolegle, podłączone do regulatora i małej baterii do wentylacji i punktualnego oświetlenia mojej szopy ogrodowej. Panele mają różne moce od 5 do 1w ale nie posiadają diody przeciwzwrotnej. Jestem podzielony między ochroną paneli a zużyciem diod. Krótko mówiąc, czy diody są obowiązkowe? Czy mofsets są możliwe zamiast Schottky'ego?

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Ed
0 x
izentrop
Econologue ekspertem
Econologue ekspertem
Wiadomości: 13689
Rejestracja: 17/03/14, 23:42
Lokalizacja: Picardie
x 1515
Kontakt :

Re: Dioda antyzwrotna jest obowiązkowa przy małej instalacji PV




przez izentrop » 15/04/16, 13:44

Witam,
Jest to rzeczywiście konieczne, w przeciwnym razie najbardziej oświeceni ryzykują obciążenie mniej oświeconych.
Regulator musi być wyposażony w zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora w nocy w panelach i nie jest niezbędny, jeśli znasz charakterystykę paneli i akumulatora.
Mosfety mogły zwierać diody, pod warunkiem, że były sterowane logiką sterowania.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue ekspertem
Econologue ekspertem
Wiadomości: 2486
Rejestracja: 27/10/09, 08:19
Lokalizacja: Perche Ornais
x 360

Re: Dioda antyzwrotna jest obowiązkowa przy małej instalacji PV




przez Forhorse » 15/04/16, 19:30

Nie należy mylić diody przeciwzwrotnej z diodą obejściową
0 x
izentrop
Econologue ekspertem
Econologue ekspertem
Wiadomości: 13689
Rejestracja: 17/03/14, 23:42
Lokalizacja: Picardie
x 1515
Kontakt :

Re: Dioda antyzwrotna jest obowiązkowa przy małej instalacji PV




przez izentrop » 15/04/16, 23:00