MOB bez paroizolacji

Ogrzewanie, izolacja, wentylacja, VMC, chłodzenie ... krótkie komfort cieplny. Izolacja, energia drewno, pompy ciepła, ale także energię elektryczną, gaz lub olej, VMC ... Pomoc w wyborze i wdrażaniu, rozwiązywanie problemów, optymalizacja, porady i sztuczki ...
airsp
Rozumiem econologic
Rozumiem econologic
Wiadomości: 50
Rejestracja: 11/05/10, 22:04

MOB bez paroizolacji




przez airsp » 22/11/11, 01:04

Bonjour à tous,

Uważnie studiuję MOBy i chciałbym, aby były dobrze izolowane (zwłaszcza od ciepła).

Jednocześnie chciałbym mieć oddychające ściany i dlatego chciałbym obejść się bez paroizolacji lub paroizolacji.

Myślałem o wykonaniu szalunków z betonu wapienno-konopnego.
Brak paroizolacji i nałożenie na nią tynku ziemnego lub wapiennego.

Problem: nie jest zbyt izolujący, niezbyt spleciony, dość kosztowny i czasochłonny w realizacji.

Czy masz jakies pomysły ?
Izolacja 15cm w środku zatopiona np. w konopnym betonie?

dziękuję
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue dobre!
Éconologue dobre!
Wiadomości: 447
Rejestracja: 01/05/08, 21:30
Lokalizacja: Strasburg
x 1




przez minguinhirigue » 22/11/11, 13:49

Witam,

Planujesz zbudować MOB z nieco cienkimi ścianami, jedynym rozwiązaniem dla tego, co opisujesz, jest panel izolacyjny do powlekania. W zależności od budżetu i zainteresowania ekologią, tego typu panele znajdziesz w polimerach, różnej wełnie mineralnej, ale także wełnie konopnej i wełnie drzewnej.

Jeśli szukasz zarówno dobrej ochrony termicznej, tynku wapiennego, jak i oddychającej ściany z MOB, możemy zaoferować coś takiego:
1) gliniane panele wewnętrzne, plus warstwa wykończeniowa.
2) elastyczną izolację o wybranej grubości słupków (np. Isolant Métisse ze względów ekologicznych i społecznych).
3) panel zewnętrzny do typu płaszcza STEICO Protect 40mm ou Osłona Isonatu lub Energia Homatherm +