Pomoc wiatru: bilans energetyczny

Odnawialne źródła energii, za wyjątkiem energii słonecznej lub termicznej (zobforums dedykowane poniżej): turbiny wiatrowe, energie morskie, energetyka hydrauliczna i wodna, biomasa, biogaz, głęboka energia geotermalna itp.
Guillome
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 1
Rejestracja: 29/09/07, 17:55

Pomoc wiatru: bilans energetyczny




przez Guillome » 29/09/07, 18:58

Witam,
Jestem studentem i mam projekt z turbiną wiatrową. Na razie potrzebowałbym kilku odpowiedzi na swoje pytania, aby znaleźć określone urządzenia.

Posiadam turbinę wiatrową air X Land marine 400W 12V ze zintegrowaną regulacją i chciałbym wiedzieć:
- za pomocą jakiego urządzenia (czujnika, jeśli to możliwe) można mierzyć energię, jaką wyprowadza produkt.

- za pomocą jakiego urządzenia można zmierzyć prędkość wiatru.

- czy istnieje wzór matematyczny, który pozwoliłby określić energię wytwarzaną przez turbinę wiatrową w zależności od prędkości wiatru.

Wartości, które mam zamiar pobrać, będą normalnie wyświetlane na ekranie LCD. Więc jeśli to możliwe chciałbym, żeby był to czujnik.

Na razie nie mam innego pytania, ale na pewno są tacy, którzy przyjdą później.
Z góry dziękuję.
0 x
Rulian
Zamieściłem wiadomości 500!
Zamieściłem wiadomości 500!
Wiadomości: 686
Rejestracja: 02/02/04, 19:46
Lokalizacja: Caen

Re: Pomoc wiatrowa: bilans energetyczny




przez Rulian » 01/10/07, 09:46

guillome napisał:Posiadam turbinę wiatrową air X Land marine 400W 12V ze zintegrowaną regulacją i chciałbym wiedzieć:
- za pomocą jakiego urządzenia (czujnika, jeśli to możliwe) można mierzyć energię, jaką wyprowadza produkt.

Ben z watomierzem. Lub kilka multimetrów do pomiaru napięcia, prądu i cos phi (jeśli maszyna wyjdzie z alternatywy).
guillome napisał:- za pomocą jakiego urządzenia można zmierzyć prędkość wiatru.