skuter Pantone?

Wtrysk wody w silnikach termicznych i słynny "silnik pantone". Ogólne informacje. Wycinki prasowe i filmy. Zrozumienie i naukowe wyjaśnienia wtrysku wody do silników: pomysły na montaże, badania, analizy fizyko-chemiczne.
chris
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 4
Rejestracja: 14/09/05, 22:37

skuter Pantone?




przez chris » 18/09/05, 23:38

Do tej pory nikt nie odpowiedział na moje pytanie dotyczące pantonizacji hulajnogi, czy masz jakieś szczegóły na przykład na temat małego silnika 4t, takiego jak mała kosiarka lub wycinarka krzaków. Z góry dziękuję, spróbuję później na mojej hulajnodze, jeśli tak będzie możliwy.
0 x
malalaterre
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 1
Rejestracja: 23/11/05, 03:39
Lokalizacja: Gers

z silnikami dwusuwowymi?




przez malalaterre » 23/11/05, 03:49

Witam Cię Krysiu i witam wszystkich :o)

Zajmuję się mechaniką od 25 lat i dopiero teraz odkrywam ten proces!!

Zastanawiałem się również, czy działa to również z silnikami dwusuwowymi?

Jeszcze nie wszystko do końca zrozumiałem, ale nic nie mówi, że to nie zadziała, jeśli ktoś ma jakieś informacje...

Dziękuję i do zobaczenia wkrótce...
0 x
Andre
Pantone badacz silnika
Pantone badacz silnika
Wiadomości: 3787
Rejestracja: 17/03/05, 02:35
x 12




przez Andre » 23/11/05, 05:37

Halo
Jest to temat poruszany w wielu postach.
Silnik jest dwusuwowy lub czterosuwowy, wszystko generuje ciepło i zasysa mniej więcej w ten sam sposób.
Aby eksploatować panton na klasycznym dwusuwie, czyli takim, w którym olej smarowy miesza się z paliwem, mamy problem przy jego przejściu do reaktora, gdy reaktor jest gorący eksploatacyjnie, zamienia olej w gaz palny dla silnik.
(Używam małego 4-suwowego silnika benzynowego na samym oleju silnikowym)
A więc uruchomić dwusuw z reaktorem
Podobnie jak w przypadku nowoczesnych silników dwusuwowych, olej należy wtryskiwać tuż przed wejściem do skrzyni korbowej (silniki do skuterów śnieżnych są prawie w tym miejscu).