Oblicz moc piekarnika słonecznego

Energia słoneczna we wszystkich jej formach: ogrzewania słonecznego, ciepła woda, wybierając kolektor słoneczny, koncentracja słoneczne, piece i kuchenki słoneczne, przechowywania energii słonecznej przez bufor ciepła słonecznego, basen, klimatyzację i zimna słonecznego ..
Pomoc, doradztwo, instalacje i przykłady osiągnięć ...
mageflor
Uczę się econologic
Uczę się econologic
Wiadomości: 16
Rejestracja: 10/04/07, 11:58

Oblicz moc piekarnika słonecznego




przez mageflor » 10/04/07, 12:04

Witam,

Piszę do ciebie, ponieważ jestem studentem i postanowiłem popracować nad kuchenkami słonecznymi. Rzeczywiście, jestem entuzjastycznie nastawiony do tych pieców, które pozwalają krajom rozwijającym się na gotowanie bez przyczyniania się do wylesiania, a zwłaszcza nie muszą ściągać drewna, co zajmuje im ósmą część czasu. Ponadto pozwala im wytwarzać wodę pitną, więc jest to bardzo korzystne na wiele sposobów.

W moim projekcie chciałbym wiedzieć, jak obliczyć moc piekarnika parabolicznego. Czy formuła jest dobra:
powierzchnia * słońce * wydajność cieplna słońca?
Z drugiej strony, jaką wartość przyjmuje się za słońce?
Mam sprzeczne informacje. Na stronie http://www.outilssolaires.com/infos/prin-ensoleil.htm
podane są wartości wyższe niż 3 kW / m². A jednak powiedziano mi, że bezpośrednie promieniowanie słoneczne wynosi tylko 800 W / m² i jest jedynym możliwym do wykorzystania w piecach słonecznych. Jaka jest prawdziwa odpowiedź i prawdziwe obliczenie?
Myślę, że promowanie kuchenek słonecznych jest zawsze bardzo interesujące, więc mam nadzieję, że dasz mi szybką odpowiedź ...
Dziękuję.
Soleillement ...
0 x
Christophe
moderator
moderator
Wiadomości: 79125
Rejestracja: 10/02/03, 14:06
Lokalizacja: planeta Serre
x 10974

Re: Moc piekarnika słonecznego




przez Christophe » 10/04/07, 13:09

mageflor napisał:Na stronie http://www.outilssolaires.com/infos/prin-ensoleil.htm