Porównanie paneli słonecznych

Forum słoneczna fotowoltaiczna PV i wytwarzanie energii elektrycznej z energii słonecznej promieniowania bezpośredniego.
ciekawski nowicjusz
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 1
Rejestracja: 30/03/09, 18:39
Lokalizacja: lot-et-garonne

Porównanie paneli słonecznych




przez ciekawski nowicjusz » 30/03/09, 18:48

Witam wszystkich!
Szukam informacji na temat paneli słonecznych do produkcji energii elektrycznej, zarówno na temat różnych istniejących rodzajów paneli, jak i różnych marek. Głównym pytaniem niekoniecznie jest cena, ale raczej oczekiwany zwrot. Trudno mi wyrazić się jaśniej, jestem początkujący i przyznaję, że nie znalazłem wystarczająco prostych informacji w sieci.
Dziękuję za pomoc...
0 x
Sogno
Odkryłem econologic
Odkryłem econologic
Wiadomości: 1
Rejestracja: 21/04/09, 12:32




przez Sogno » 21/04/09, 12:34

Witam,

Wszystko zależy od wielkości instalacji, a co za tym idzie od produkowanej energii słonecznej. W zależności od tego instalacja może być stosunkowo szybko opłacalna.

Rzeczywiście, państwo zachęca do instalowania paneli słonecznych, a niektórzy dostawcy energii elektrycznej mogą odkupić nadwyżkę wyprodukowanej energii słonecznej.

W ten sposób instalacja może być opłacalna w ciągu 7 do 8 lat, w porównaniu do średnio 15 lat wcześniej.
Nie wspominając już o oszczędnościach energii uzyskanych dzięki zmniejszeniu uzależnienie od sieci energetycznej.
0 x
Avatar de l'utilisateur
słoń
Econologue ekspertem
Econologue ekspertem
Wiadomości: 6646
Rejestracja: 28/07/06, 21:25
Lokalizacja: Charleroi, centrum świata ....
x 7




przez słoń » 22/04/09, 09:46

W Lot et Garonne powinieneś być w stanie liczyć na produkcję od 1000 do 1100 kilowatogodzin rocznie na zainstalowany kilowat szczytowy. (800 do 850 w Belgii, 1200 do 1300 w wysokich Pirenejach)
Zainstalowany kilowat szczytowy jest negocjowany między 5500 a 7000 euro bez VAT, w zależności od rodzaju instalacji i łatwości dostępu do dachu.
0 x